Convocatoria: XV Competencia Internacional de Arbitraje Comercial

Los departamentos de Derecho Procesal y Derecho de los Negocios de la Universidad Externado de Colombia invitan a estudiantes de Derecho participar en esta convocatoria, para representar a nuestra Casa de Estudios en la XV Competencia Internacional de Arbitraje Comercial.

La competencia tiene por finalidad fomentar el estudio de la solución de controversias relativas al comercio internacional mediante el arbitraje internacional, por medio de la simulación de un proceso arbitral y el uso de un caso hipotético. Para ello, los(as) participantes actuarán en representación de las partes y presentarán una memoria de demanda y otra de contestación. Posteriormente, los equipos participarán en audiencias en las cuales actuarán en representación de las partes frente a un tribunal arbitral.

Las audiencias serán realizadas de forma presencial en Guadalajara, México.

¿Quién puede participar?

Podrán participar y posiblemente ser representantes del Externado estudiantes de tercero, cuarto y quinto año de Derecho y estudiantes de Derecho que, habiendo terminado materias, no estén graduados.

Requisitos de inscripción

Fecha límite de inscripción: jueves 21 de abril de 2022.

Mayor información aquí

Call for Participants: XV International Commercial Arbitration Competition

The Procedural Law and Business Law Departments of Universidad Externado de Colombian invite Law students to take part in this call to represent our Casa de Estudios at the XV International Arbitration Competition.

The aim of the competition is to promote the study of conflict resolution in international commerce through international arbitration by means of a simulation of an arbitration process and the use of a hypothetical case.  To this end, the participants will represent the parties and submit a legal claim and a legal defence.  Subsequently, the competing teams will participate in hearings to represent the parties before an arbitration tribunal.

The hearings will take place in person in Guadalajara (Mexico).

Who can participate?

The ExternadoÂ’s third, fourth, and fifth-year law students, and those students who have completed their studies but have not yet gradated, can participate in the call; and can be selected to represent the University.

Application requirements

Those interested in applying can send their CV and grades certificate for the subjects undertaken during their undergraduate course (a screenshot of the SAP is sufficient) to the following email addresses:

cyrci@uexternado.edu.co and investigadorprocesal@uexternado.edu.co

Registration deadline: 21st April 2022

For more information click here