Maestría en Economía y Política de la Educación

Bogotá - presencial

Programa conjunto entre las facultades de Ciencias de la Educación y Economía

La Maestría en Economía y Política de la Educación combina la teoría económica y la comprensión del sistema educativo para desarrollar habilidades que permitan la formulación y análisis de la política pública en educación.

El estudiante del programa desarrollará competencias para:

• Realizar análisis del contexto educativo nacional e internacional que incluyan aspectos cuantitativos y cualitativos, relacionados con las características de los sistemas educativos.
  • Desarrollar estudios econométricos que permitan el análisis de programas y políticas públicas educativas, acordes con el contexto.
  • Tomar decisiones en el campo de la política pública educativa relativas al desarrollo de programas y proyectos.
  • Afrontar el desarrollo de programas y proyectos educativos con un profundo conocimiento de la organización del sistema educativo colombiano y de las características de las instituciones educativas.

¿Por qué estudiar la maestría en Maestía en Economía y Política de la Educación?

Master in Economics and Politics of Education

- presencial

Joint program between the faculties of Education Sciences and Economics

The Master in Economics and Education Policy combines economic theory and understanding of the educational system to develop skills that allow the formulation and analysis of public policy in education.

FREE REGISTRATION FOR POSTGRADUATE COURSES 2022

Semester value: $6.525.000

The program student will develop competencies to::

• Perform analysis of the national and international educational context that include quantitative and qualitative aspects, related to the characteristics of educational systems.
  • Develop econometric studies that allow the analysis of educational programs and public policies, according to the context.
  • Make decisions in the field of educational public policy related to the development of programs and projects.
  • Face the development of educational programs and projects with a deep knowledge of the organization of the Colombian educational system and the characteristics of educational institutions.

Why study the Master of Science in Economics and Policy of Education?