Mesa redonda sobre litigio estratégico en México y posibilidades de litigio estratégico en el ámbito carcelario en Colombia

Fecha: 16 de mayo de 2017

Hora: 10:00 am - 11:59 am

Centro de Investigación en Política Criminal

Con el fin de conocer la experiencia mexicana en materia de litigio estratégico, el Centro de Investigación en Política Criminal invita a todos los interesados a participar en la mesa redonda sobre litigio estratégico en México y posibilidades de litigio estratégico en el ámbito carcelario en Colombia,  que estará a cargo del Doctor Guillermo Luévano (Doctor en Ciencias Sociales con especialidad en Antropología Social del Centro de Investigaciones y Estudios Superiores en Antropología Social de México y profesor de la Universidad Autónoma de San Luís Potosí) y de Sergio Fernández (Magister en Derechos Humanos y Derecho Internacional Humanitario de la Universidad Nacional e investigador del Centro de Investigación en Política Criminal –CIPC–, de la Universidad Externado de Colombia).

Criminal Policy Research Center

Fecha: 16 de mayo de 2017

Hora: 10:00 am - 11:59 am

Roundtable on strategic litigation in Mexico and possibilities of strategic litigation in the prison environment in Colombia.

With the goal to learn about the Mexican experience in strategic litigation, the Criminal Policy Research Center invites all interested to participate in the Roundtable on strategic litigation in Mexico and the possibilities of strategic litigation in the prison environment in Colombia.

The meeting features Dr. Guillermo Luévano (Ph.D. in Social Sciences, with a Specialization in Social Anthropology from the Center for Investigations and Superior Studies in Social Anthropology of Mexico, and Professor at the Universidad Autónoma de San Luis Potosí). Also participating is Sergio Fernández (Master’s in Human Rights and International Humanitarian Law from the Universidad Nacional, and researcher of the Externado de Colombia Criminal Policy Research Center – CIPC.